Boken var underhållande och fylld av tips och citat!


Jag förde lite anteckningar medans jag läste
40: Constant reader (Linda Skugge)

 
 
 
* Personligt, som en dagbok.
Ständigt små random utdrag ur vardagen; när hon jobbar, läser, lyssnar på musik, citat osv.


Det är det här jag menar med "random inlägg" att en liten situation kommer upp; och sen lämnas det för nästa. Någonstans i boken verkade hon tveksam och ba "men det ska vara så" och jag tycker faktiskt också att det blir mycket roligare att läsa ;)


* Hon presenterar boktitlar och pratar ingående om författare som står närmast hjärtat (Caitlin Moran nämndes mycket! & Bodil Malmsten). Hon skrev även om sånna som hon inte föll så hårt för (och jag som läsare är så glad över att jag vet vilka personligheter hon pratar om och jag kan inte göra annat än att hålla med!).


* Hon (Skugge) utrycker sig som "speciell". Att hon på något sätt "sticker ut" mer än andra. Jag personligen kan bli smått irriterad på människor som utmärker sig att "åh det är bara jag i hela världen som tycker såhär". Sen får man ju tänka att det är hennes syn på det hela.  Men samtidigt kan jag inte låta bli att erkänna att jag också ibland kan känna mig som den "ensammaste människan i världen över en viss fandom" eller annat.

Jag tror många kan känna igen sig i detta!


* Sen att hon skrev att hon läste igenom sin dotters bokhylla med ungdomsböcker och att hon även läser barnböcker och allt det där, det är otroligt intressant. Även att hon läser 4-5 timmar per dag. Personligen vågar jag inte ens tänka mig hur mycket tid jag lägger ner på läsning.


*Slutsats: Boken var underhållande och fylld av tips och citat!
(insåg hur mycket jag och Skugge egentligen har gemensamt: då det var många inspirationskällor som jag själv har; men även nya som man kanske googlar nån dag om man inte har annat för sig). Jag har tidigare läst några Skugge-böcker. Hennes dagbok var inget jag föll för, men den här var annorlunda; den var liksom skriven och uppdelad på ett helt annat sätt. Lätt att hänga med :)


Den har humor, charm, hon vågar säga vad hon tycker, och visst har hon haft tillfällen i livet då alla bara är emot henne - men jag tycker hon är stark och fortsätter skriva trots allt.
#1 - - Amanda:

Jag har också läst (och gillat) den här! Men håller verkligen med om att hon ibland blir lite väl egocentrisk... :)