Jag har läst "Alive" (Scott Sigler)

 



Den här boken rankas högt i min lista på (åtminstonde) "topp 3-böcker jag läst iår". 
Så mycket älskade jag den! Och jag kan fortfarande, flera dagar senare, inte sluta tänka på den.

Jag är så tacksam över att jag tog upp den här boken.
Jag visste ingenting om författaren, jag skulle aldrig ha tagit upp den:
om det inte vore för min "förmåga att ge genre-jag inte är van vid- en chans".

Flera gånger hoppade jag till och bara WHUUUT *mindblown*.
Kapitlen slutade på sånt sätt; så man ville bara ha mer och mer!
och man förbannade Scott och ba why you do thiiis too mee!?!?!?
(speciellt om det var stunder då jag måste avbryta min läsning och sova eller göra annat, för jag hade svårt att fokusera på något annat - för jag ville återgå till storyn).
Så mycket känslor, man bryr sig verkligen om varenda en av karaktärerna! Och det måste ju tyda på att berättelsen på något sätt berör mig (or does it???) *blinkblink*

Här finns tydliga personligheter, karaktärsutveckling som bara den!
Miljö, vänskap & överlevnad spelar en central roll. Språket? My god!

Jag vågar inte skriva av mig om handlingen riktigt, för jag är en sån som lätt vill skriva föööör mycket! 
( Dessutom hade Scott i sin eftertext beskrivit något i stil med att   "vi borde tänkta på att inte förstöra andras läsupplevelse med spoilers" = bra budskap), så jag slänger upp boktrailern istället, haha. 

Men jag tycker ni ska ta upp den här boken om ni lockas av tanken om en person; som vaknar upp; vet ingenting om hur hen hamnade där - men som försöker hitta sig själv och vi får följa med i äventyret. För den bjöd på väldigt många överaskningar (my opinion). 

Väldigt scifi/fantasy/horror/ungdom/adult ....som kanske skulle kunna passa fans som läst Hungergames/Divergent/Rött Uppror? (enligt adlibris iaf, haha, btw här har ni en LÄNK till boken på adlibris). Boken är på engelska (och jag är fortfarande ganska förvånad över att jag har förstått det allra mesta ändå..(jag och min osäkra engelska,...jag skriver ner och antecknar som en galning medans jag läser, haha).

MEN JA

Jag är jätte-taggad inför nästa bok som heter Alight och jag tror att den utkommer i April nästa år (?).

Älskar känslan av att hitta böcker "man klickar med".


Kommer du att läsa "Alive"? "Har du läst "Alive"? Har du läst annat av Scott Sigler?
#1 - - Ljufa:

Jag blev verkligen nyfiken på Alive. Har lagt till den i min TBR- lista och kommer kika närmre på den. Gillar böcker som gör att jag som läsare inte riktigt vet vad jag ska tro om handlingen. Finns inget som är så segt är man listar ut allt tidigt i boken. Läsningen blir så mycket tråkigare då.

Svar: Vad glad jag blir av din kommentar, just att du blev inspirerad och vill läsa den. Jag lovar, den här är värd lästid och massa kärlek. Jag håller med dig. Att bli "mindblown" av storyn kan vara en bra sak ...om det görs på rätt sätt så att säga ;)
Natsumisan