En svensk scifi & Robotics anime



I förra månaden så läste jag den här boken. Mannen från Tellus. En svensk scifi från 1975 (har jag för mig?).
Den handlar om två syskon: en pojke och en flicka som träffar på en person som säger sig komma från planeten Tellus och han är på besök för att se hur jordelivet ter sig och ja.... han ska hitta nått sätt att rädda sin planet från miljöförstöring... nånting sånt. Och de här barnen är med på en resa and then shit happens (nä men vågar inte säga mer än så).
Jaja! Vad säger man om detta? Berättelsen beskrevs i väldigt många liknelser ....så det låter ju som att det är jorden man pratar om .... det är inte så "målande språk" om man säger så. Det känns snarare som att författaren haft dålig fantasi. Men sen så känns storyn även väldigt "stressad"....att i det här lilla formatet så ska det gå fort och mycket känns bara löjligt.
Hur tillexempel barnens föräldrar reagerar; när barnen ba "Åh, han där är från planeten Tellus" och dom ba "Ja men vi tror er" och man ba va? Alla var så "lättsålda på att allt man träffa på var sant"....aja, men det kanske var så på den tiden? Vad vet jag. Den här boken spontanköpte jag på en loppis och jag läste den för skoj skull.



Såhär kan man också se ut när man sover, lilla Zeldis <3



När jag var i Hälsingland så tog jag även med mig hem andra delen av Robotics Notes. Jag älskar karaktärerna, men storyn gav mig ingenting. Trots att jag fokuserade som fan, så har jag ändå inget grepp om vad fasen jag sett. En grupp ungdomar som bygger en robot. Det var det. Jag känner mig dum och ouppmärksam. Karaktärerna var the perfect shiet, men storyn? Var det ens en story? I så fall var den för dum för att förstå sig på. (Jag äger två nendroid figuriner av karaktärer ur den serien....som tur är så älskar jag dessa karaktärer så det känns ju skönt! men ändå! önskar serien hade kunnat ge mig mer).

 
Ja...för ibland kan man inte låta bli att köpa figuriner av serier
man inte ens sett färdigt (för ens nu), men dom var ju så fina! 



.... Och här har vi lite bilder på mig när jag var liten ;) haha