Läser egen text (Poetry Uncut)

I februari skrev jag ett blogginlägg om första gången jag framförde en dikt på eventet Poetry Uncut. Det blogginlägget hittar ni HÄR , om ni vill läsa om hur det gick förra gången och hur framträdandet såg ut (finns ett videoklipp med nämligen!)

Och nu igårkvällst så var jag iväg igen!
Jag hade som mål att gå upp och läsa en text. Slutade med att jag läste tre.
Det var inte så mycket folk (kanske 5 stycken?), MEN jag tog ändå detta som ett övningstillfälle; bara att stå på scen och uttala mig överhuvudtaget var ett stort steg för min del. Och att samtala med folk omkring mig.

Här läser jag upp en text (som jag även publicerade här på bloggen för nån dag sedan bara).
Jag valde den här texten, för den känns väldigt aktuell. Den handlar om mitt mående idag.



När jag ser mig själv såhär, och jämför med hur det såg ut senast.... så tycker jag att visst.....,jag ser nervös ut (för vem skulle inte bli det i min situation!?). MEN jag tycker jag "tittar upp mer" än vad jag gjorde senast ....sen om jag låter säkrare??? det vet jag inte, haha. Jag kunde ha tagit i mer och låtit mer personlig och säker....men naaaah....det kommer med tiden bara jag får öva, haha ;) Men jag kände mig mer "påläst" än vad jag var sist i alla fall. Under dagen hade jag övat på texten själv hemma, men jag ville ha med texten ändå i hand ...ifall jag skulle glömma nått ord.

Men ja! Jag är nöjd! Kan bara bli bättre.
#1 - - MissMagic:

Du läser den jättefint. jag tycker du låter väldigt avslappnad och du läser tydligt och bra men ändå med känsla.

#2 - - Vargnatts bokhylla:

Så grymt duktigt att ställa sig och läsa sådär :) Jag hade aldrig vågat. Go dig!