Vem tar disken?

 
 
Jag är allergisk mot diskbänken
samtidigt som vi har en
kärleksfull relation

För när den är full av smutsig porslin
och ingen "sköljer av" dess tillbehör
så att allt bara torkar, möglar, luktar

Det ger mig rysningar upp till öronen
Jag blir tokförbannad, ursinnig

MÄNNISKOR
LYSSNA PÅ MIG

Man MÅSTE skölja med VATTEN
SÅ KLÄGGET INTE FASTNAR
HERREJÄVLAR!

Har man ingen diskmaskin så får man
diska för hand
SÅNNA ÄR REGLERNA


och när man diskar
älskar man att diska
glas
muggar
bestick är helt okej

Men är det stekpannor
kastruller

Nej, fy fan
Skjut mig

Älskling får ta det
när han orkar
men han tar ju flera dagar på sig
att diska

så då diskar man i alla fall
(jag behöver inte! Men jag gör det ändå!)
för jag är en såndär
vadheterdet?
snällis


Eller har jag bara inget
tålamod
av att se hur disken
SKRIKER



?