Tv-spel jag körde 2015


Alla böcker/serier/spel jag konsumerade 2015 var slumpmässigt valda.
Beroende på livsituation, miljö, "det som kändes bäst just då". Kan ju vara bra att veta.


1. Pokemon Alpha Sapphire ( + Delta Episode)

Av de spel jag upplevde 2015, så skulle jag säga att Pokemon hamnar på nummer 1. Nu har jag inte skrivit ner några anteckningar kring alla dessa spel, men Pokemon...det är ju så nostalgiskt! Sen en minnesvärd grej under spelets gång: det visade sig att en bana utspelade sig i vatten, och trots "min fobi för vatten i tvspel" så klarade jag av det och jag var stolt över mig själv. Minns när jag spelade Final Fantasy X en gång: och skulle slåss i vattnet, alltså....jag höll andan hela tiden medans jag spelade, haha! sån jävla inlevelse man kan ha. Men jag tycker mycket om Pokemon faktiskt. Det är roligt tidsfördriv! Överaskad är jag över att jag orkade med "Delta episode" med...för det var inget jag hade planerat att "Åhh, måste spela igenom" -  men jag uppskattade speltiden och jag längtar efter fler Pokemon-titlar.

2. BlazBlue: Continuum Shift (story Mode)

När jag fightas arcade mode så använder jag mest Noel Vermillion. Jag är en såndär som älskar fightingspel som gärna får innehålla story mode: och jag liksom nöjer mig med story. Karaktärerna är så coola, roliga, speciella på sitt egna sätt. Klart jag har fler favoriter än Noel. Men hon känns som den som jag "connectar" mest med av någon anledning. 

3. Super Mario Bros Wii U
Detta spelade jag tillsammans med sambon. Nostalgi på högnivå helt klart.
Finns inget Mario-spel som gjort mig besviken hittils (tror jag?). Men måste jag välja ett spel som ligger närmast hjärtat så är det Super Mario bros 3.

4. Soul Calibur IV (Story Mode)


Chai Xianghua och Talim är mina favoritkaraktärer, eller åtminstonde de jag använder helst. Men ja...jag gick igenom story mode här med och jag tycker om den där "historiska" känslan i fightingkonceptet...åh...hur ska man förklara?? Nu känns det som om jag bara säger att "åh jag spelar för att karaktärerna är så coola". Det är klart det är så, men jag tycker det är roligt att fightas med karaktärerna (jag märkte tillexempel att vissa var svårare att fightas med än andra, beroende på vilka "strids-system" de är inlärda i ...eller vad man säger). Ju mer man fightas: ju mer upptäcker man om karaktärerna .....hablahabla. ....det heter ju story mode av en anledning ;) well duuuh!


Spelade ni någonting 2015? Inplanerade spel ni kommer köra 2016?
Själv så har jag ingen aning... jag kanske skriver ett inlägg om vilka spel jag har igång hittils och som jag inte ens avslutat, haha, men vi får se om jag orkar med det. Beror på om intresset finns ;)