Jag har läst "Winx Club: Magic Collection"

I Februari 2015 såg jag två Winx Club filmer som jag skrev om här på bloggen. Första texten heter Jag har sett Winx Club: The Mystery Of The Abyss och den andra heter Jag har sett Winx:Club: The Secret Of The Lost Kingdom. Kolla gärna in dessa först, om ni vill :)

Man kan ju fråga sig.....varför Winx Club? Jag ville ge mig in på nånting som jag inte alls vet vad det är och jag ville "analysera lite"....kolla läget....behöver jag säga mer? Hur som helst.

Jag köpte den här boken Winx Club; Magic Collection....kanske någon månad efter att jag hade sett filmerna jag nämnde här ovan....MEN så har jag skjutit upp läsningen (det har gått mer än ett år sedan jag köpte den, haha).
Men sen är boken väldigt tjock/saftig och det har tagit tid att ta sig igenom den. En jäkla period-bok och jag är osäker om jag överhuvudtaget minns allt jag läst för jaa....mycket i den här volymen är what the faaakk. Men det kan vara jag också.

Jag räknar inte mig själv som ett Winx Club fan. Men jag ska försöka sammanfatta lite vad jag har för tankar efter att jag tog mig igenom den här.




Det fanns stunder då jag kunde skratta åt derp-ansikten.
(
Gulligt, men ibland såg det bara så fel ut???)



Och på vissa sidor så såg bilderna faktiskt riktigt underbara ut
(Färgsättning/the art....alltså wooow!)



På andra sidor så vart det helt annan tecknarstil! Jag dömmer inte ut speciellt att "åh, den här stilen suger", MEN jag blev bara överaskad...om det nu är så att dessa tidningar varit en "stress-process" att göra....då är det ju inte så konstigt att bara vissa bilder är "proffsigare" än andra (i mina ögon). Jag får känslan av att den är "stressigt iscensatt" och tror det kunde blivit bättre om man gett det mer tid liksom...men ja....(jag kanske är perfektionist?) ..

Att det byttes av mellan rit-stilarna; det var något återkommande att genomlida igenom hela häftet. Jag var väldigt säker på att det måste vara mer än 10 pers som tecknade eller nått sånt .....MEN jag har ingen aning för det står bara 5 pers som är involverad i den här boken (?). Jag vet inte ens om jag vågar tro på det???? Jag vet inte hur det gått till.....men ja.....man kanske ska förvänta sig att bildkvalite inte alltid är det bästa? Men ändå föredrar jag att läsa den här boken än att sitta ned och kolla på serien på Netflix. Det har säkert med animeringen att göra som jag inte gillar.




När man ser glada stjärnor på datorskärmen och regnbågsfärger,
då vet man att det är datorvirus, ladies and gentlemen!
xD

Och sen de där tillfällena när man blir helt MEN HUR FAN KAN MAN VETA ALLTING????
Dom ba DET KANSKE ÄR SÅHÄR också visar det sig i storyn att DET STÄMMER
ÄR DOM GENIER ELLER VAAAAD



Jag gillar TheTrix. (Utseendemässigt antagligen). Utan dessa brudar hade jag slängt boken i sjön.

 OCH kolla in de här paren/vännerna/whatever!!! Som fick nån ynka roll, men ändå så är dom här mer tilldragande för mig än dom på hjältinnorna. LOOK HOW ADORABLE THEY´RE!!!

Den här boken är en samling av 9 volymer från en "graphic novel series". 
Boken är uppdelad i olika delar; så det är nya äventyr i varje del. Och vissa saker får man inte ens veta ibland. När t.ex en annan tjej dyker upp och man bara "shit...vem är hon???? och nu är hon en i gänget???? Ooookaaay....makes sense!!". Lite förvirrande. Sen så var det ingenting speciellt som var minnesvärt heller....förutom de där paren som jag just peka ut. Vad jag fick ut av det här? Hmmm... annorlunda läsning bara.

Om jag känner att det var värt det? Nej. MEN jag ångrar inte att jag faktiskt provade på. För jag vill verkligen förstå andra som gillar annorlunda saker; och framför allt gräva i mig själv; varför jag inte gillar det jag ser och vad det är som gör att det är så. Men som tur är så hade jag en plan med mitt inköp av denna bok; för jag känner en liten tjej som kommer uppskatta denna mer än vad jag gör ;) så den ska jag skänka vidare!

Brukar du ge böcker/filmer/serier/etc en ärlig chans innan du "dömmer ut dessa"? Hur vet du att det inte är något för dig? Någon speciell känsla i kroppen, tankar?