Dagstur till Uppsala (28/9-2016)


Jag och en väninna åkte till Uppsala en mysig höstdag.
Och Uppsala är ett av dom ställen som jag länge velat kryssa för i min "Mål 2016: Sverige-karta" (Jag har ju varit till Uppsala förut, men det var väldigt länge sen! 2010 eller så). Så det kändes härligt att äntligen få komma tillbaka och gå runt lite mer i stan :)




Vi var väldigt kloka, och hade redan i förväg bestämt oss för vilka mål vi hade med dagsturen.
* Espresso House (!!!) - "Inte utan min Frapino Mocha" , haha :)
* Akademibokhandeln - "Shit va stort! Här kan jag bo!"
* Pocketshop - *står och hänger vid anteckningsböcker/pennorna*
* Kawae Import - "Åh så söta grejer!"
* The English Bookshop - "GE MIG ALLT NI HAR"
& Seriezonen -  " Vart börjar jag kolla, så mkt grejer! *blir förvirrad på positivt plan*
 



Men det här kom jag hem med!
Bildningsakuten: ifall jag vill känna mig proffsig och impa på någon genom att dra upp nån random fakta i bakfickan, haha....man vet aldrig när man behöver det ;)
Bokmärket is to die for
Speak var ett spontanköp. Jag läste baksidan: "She cannot run. She cannot walk. She cannot even blink. As her batteries run down for the final time, all she can do is speak. Will you listen? From a pilgrim girl's diary, to a traumatised child talking to a software program; from Alan Turing's conviction in the 1950s, to a genius imprisoned in 2040 for creating illegally lifelike dolls: all these lives have shaped and changed a single artificial intelligence - MARY3. In Speak she tells you their story, and her own. It is the last story she will ever tell, spoken both in celebration and in warning. When machines learn to speak, who decides what it means to be human?"

Det som också avgjorde beslutet av inköpet var första meningen i boken."We are piled on top of eachother"
Jag ba WOOOWW, chilla!! Vad försegår häär??? Kan inte lämna boken nu ju *drar med sig den*



Fick veta att dessa var gratis inne på The English bookshop, så jag tog hem en av varje :) Yaay!

...Också dessa juvliga "Notebooks". Jag tror jag äger alla dessa nu faktiskt! ;)
Och två riktigt bra skriv-pennor^^ *nöjd*
#1 - - Vargnatts%20bokhylla:

Vilka fina fynd!

Svar: Tack tack 😄
Natsumisan