Höstläsningstag!

 
Jag blev taggad av Miss Magics Cabinet (Tack så mycket! Jag blev så sprudlande glad!)
Jag har sutttit med den här texten ett tag, men nu känner jag att jag har funderat färdigt ^^

 
FOTO: Natsumisan.blogg.se
 

1. Är det några speciella böcker du planerar att läsa under hösten?

En tryckare på Blue Moon bar (eftersom jag ska på författarafton i November).
Jag lånade den på biblioteket nu senast, men jag hann inte läsa färdigt.
Sen höll jag på och läsa Illuminae, men jag har en period nu (igen)
då jag byter böcker lika ofta som jag borstar tänder.
Så för tillfället har jag ingen riktig koll alls på vad jag läser.
MEN jag ser fram emot Paulo Coelho´s nya bok ,och Kepler´s!
 
2. September är förknippad med skolstart. Vilken bok tyckte du bäst om att läsa i skolan?
Och vad var / är dina favoritämnen?

Det första jag kom att tänka på: var när vi fick läsa Första läseboken och Andra läseboken i skolan!
(Jag har faktiskt läst lite ur en lånad version av första läseboken och har även reserverat andra boken).
Jag minns hur jag älskade dessa böcker när jag fick lära mig läsa/skriva. Nostalgi! 

Dr Jekyll & Mr Hyde,
Alkemisten (böcker man fick läsa senare).

Mitt favoritämne i skolan; Svenska. Allt som innefattade kultur och språk på något sätt (bild/teater/språk/konst/etc), det är mina områden <3 Matematik var mitt värsta ämne om någon vill veta :D Jag kan fortfarande inte klockan idag...om man inte säger den digitalt till mig *blygsam*

3. I oktober är det Halloween. Gillar du läskiga böcker och filmer och i så fall vilka?
Jag hade en tid då jag tittade riktigt mycket på skräckfilmer.
The house by the cemetary är en favorit.
Jag gillar även Halloween-filmerna.1-2 &3 ligger mig närmast hjärtat.  
Children of the corn (3) och Creepshow
Return of the living dead (3) The Shining osv

Fast jag tror inte jag har läst så mycket skräck förutom någon Stephen King (fast har bara läst Jerusalems lott & Majsens barn). Vill verkligen LÄSA mer av King i alla fall! (och inte bara se filmer). Sen vet jag att på min bokhylla har jag Färjan också som min sambo läst för ett tag sedan och jag hade ju tänkt ta itu med den med någon gång. Sen var det Hidden bodies också, inte direkt "skräck skräck" kanske, men den är nog lite rysig ändå!
 
4. Vilken bok passar för mysläsning under mörka höstkvällar?
Genshiken-serien (Manga, om man vill ha något nördigt och roligt),
Det beror på vad man ser som mysigt också xD men det var det första jag kom på!
 
5. När du har krypit upp i soffan med en mysig bok, vad vill du dricka för varm dryck?
En varm kopp soja chokladdryck! Eller te! Eller kaffe med mjölk!
 
6. Har du några höstplaner du ser fram emot?

Närcon Gävle (Gavlerinken) - i Oktober
Johan Glans (Konserthuset) - i November
Hanna Hellqvist (Gävle Teater) - i November
Jonas Gardell (Konserthuset) - i December

Vad har ni andra för höstplaner? :)
#1 - - Vargnatts%20bokhylla:

King har mycket bra :D

Svar: Finns det något specifikt som du vet att jag borde kolla in? ;D <3
Natsumisan

#2 - - MissMagic:

Varsågod! Så kul att du gillade taggen. :) Jag tyckte det var så mysigt med en höst temas tag. Så roligt att läsa dina svar. :)
Jag älskar Jekyll och Hyde. Det känns som att jag var den enda som inte fick den i läxa i skolan vilket jag tycker är orättvist. Min skola hade verkligen sämst boksmak haha XD Önskar jag fått läsa Jekyll och Hyde. Eller Alkemisten. Har inte läst den än men vill gärna :)
Manga är verkligen perfekt mysläsning :)

Svar: Åter igen tack för taggen ;D ja verkligen <3 Brukar du läsa manga? Vad i så fall :)
Natsumisan

#3 - - MissMagic:

Jo, jag gillar att läsa manga. Läste väldigt mycket som tonåring. Kom ur det lite sen men min magan besatta flickvän har väckt intresset igen. Jag gillar Deathnote, Magi no Okurimono och Natsumis book of friends :)