Min önskan är att få brev

Det här är en text jag la upp på min facebook för några dagar sedan.
Jag väljer nu att publicera den här också. Bara för att jag kan.

 Den här bilden gjorde jag i en app som heter "Avatar Factory 2". *gjorde mig själv*

__________________________________________________________

"Vad önskar du dig när du fyller år? " får man höra mycket nu i oktober.
"Pengar" brukar jag oftast svara (det blir enklast så).

Men jag tänkte passa på att utrycka en annan önskan.
En viktigare och som inte kostar mer än ett frimärke.

Jag är en sån som skriver och skickar brev i perioder.
Ibland får jag svar i brevlådan (♡), men oftast gapar den tom.

Min önskan är att få brev. Skrivna från hjärtat,
var kreativa och dela med er av vad ni vill.
Rita, klipp, klistra, pyssla, skriv dikt/berättelse/tips/ sång/fota
- gör det ni vill! Jag uppskattar allt!
Jag vill se det ni kan skapa, era konstverk! Jag älskar färg!

Tanken att få brev, era personliga, jag blir nostalgisk och lycklig.
Jag tycker det är synd att det skickas så lite brev idag.

Det här är som sagt bara en önskan, jag tvingar ingen. "

_____________________________________________________________

När jag läser det här så kan jag tänka "Men shit, nu är jag uppmärksamhetskrävande!
Sitter jag här och tvingar folk att skicka saker till mig???" Fast nu är det ju inte så jag tänker.

Jag valde att skriva ut det här, för jag känner att jag ibland inte kan hantera sociala medier särskilt bra.
Att jag har dagar; då jag inte alls vill sitta framför datorn. Att jag får huvudvärk och mår dåligt etc.
Sen just det där att brevväxling är så underskattat idag :(
Så det här var mest för att folk ska veta hur jag är som person.
Att ett brev för mig känns som mer närhet - än vad facebook är just nu.

Sen så är det här bara en önskan. Hur ofta önskar jag saker (och säger det högt???)
Så trots att jag känner att "Men guu, såhär kan jag väl inte skriva", så skriver jag det i alla fall.
För ni ska bara veta hur glad jag skulle bli om brevlådan fylldes med brev.
Jag kan se framför mig hur jag gråter och river upp kuvert.
Det är så svårt att beskriva känslan. Varför det är så....
(Antagligen en stor kärlek för handstilar, personligheter och språk överhuvudtaget? )

#1 - - Vargnatts bokhylla:

Jag har hört rykten (från mig själv ;p) om att det kommer dyka upp något i din brevlåda inom en snar framtid ^^

Svar: Nämen! så spännande! :D <3
Natsumisan

#2 - - Klemperer:

Jag tänkar samma sak ganska ofta. Jag var 25 när man fick ganska många brev (om man skrev själv, på universiteten var det sällan att brevlådan var tom, och många skrev 2-8 sidor!). Det slutade 80% när e-mail fanns.
Jag lämnade facebook efter 2 försök och 3 år, det var inte dåligt, men det fanns väldigt mycket folk som kanske klarade inte hur man kan bara vara vänlig. Politiska frågor till exempel började med 1-2 kommentarer och slutade med 350 som skrek och gnällde^^. (Det var konstig att höra att flera av mina "vänner" var lite depressiv bara darför att person X hade mer "likes" eller så...ojojoj, varför söker de inte mer vänner i omgivningen, tänkte jag. www är jättebra, men...).
Finns många som tycker om brev, jag tror din inlägg är bra och du kommer att hitta brev i din brevlådan från personer som är omkring 25 och delar dina intressen. Alla det bästa - och kanske mer och mer komma att skriva brev igen :).

Svar: Jo visst är det så. Jag har själv funderat väldigt mycket över Facebook och har perioder då jag inte är på sociala medier; just för att jag mår snarare sämre av det. Sen också att utrycka lite vem jag är och vad jag uppskattar ;) Tack så mycket <3
Natsumisan