Fann 5 böcker för 10 kronor (!)



I torsdags spontanåkte jag till Bomhus och gick runt där på Röda korset.
Fann 5 böcker som jag fick för 10 kronor.
Man går runt och tänker att "jag borde inte köpa böcker, så mycket att läsa" också gör man det ändå! Sen att det finns bibliotek precis mittemot - och man går även in dit och lånar en radda böcker *facepalm*

Och varför valde jag de här böckerna då? Det undrar jag med!

Jag kan först och främst säga att Djurfarmen var en självklarhet. Jag läste den i början av året och gillade den riktigt mycket. Men då lånade jag boken från biblioteket. Jag äger en loppisbok på engelska och nu hittade jag den här svenska versionen ... (yaaas!).
Grekiska myter och sagor var väldigt spontan! För jag är inte alls insatt i detta överhuvudtaget. En bekant är dock väldigt insatt .....och närmaste jag kommit grekisk mytologi var nog när jag läste "Herakles" av Theodor Kallifatides (riktigt bra). Fann inget annat så jag bara slängde med den helt enkelt.
Timmarna & Frukost på Tiffany´s..... har jag ingen som helst koppling till överhuvudtaget (tänkte att det får vara så!).....jag vet att det finns filmer att se i alla fall! Man ba "Äh, kan läsa boken innan filmen eller nått".
Allt mellan himmel och jord....jaaa...testa på!! Allting är i princip "testa nå nytt"

 
Avslutar detta inlägg med en helmysig bild på Zelda

Har ni gjort något bok-loppis-fynd på senaste tiden?
Eller fynd överhuvudtaget? :)
#1 - - Vargnatts bokhylla:

Timmarna är jättebra som film, vill läsa den nån gång också :)

Svar: Får planera in en bokläsning- och filmtittningstillfälle ;) jämföra! Alltid lika trevligt.
Natsumisan

#2 - - MissMagic:

Frukost på Tiffany är en sån där bok som jag är lite kluven till. Jag fullkomligt älskar vissa sidor av den men har lite svårt för andra saker. Men en sak är säker och det är att boken är hundra gånger bättre än filmen. Mycket mer djup och psykologisk. Men filmen är ändå sevärd på grund av Audrey Hepburn :) Hon är bedårande :)

Svar: Intressant! Ska bli spännande att se vad jag kommer fram till :D xD
Natsumisan