Funderingar (intressen i urval)


Förutom att SKRIVA och LÄSA så har jag andra "intressen" som jag kanske inte nämner så ofta (?)

______________________________________________________________________________


LÖPNING
Det är lika roligt varje gång som folk kommer hem till mig; och man har uppfattningen att jag är värsta tränings-löparen; och det är nog oftast för att jag har en massa bilder uppsatta; som på något sätt SKA försöka trigga igång mig på något sätt. Jag har löpartidningar lite här och var i hemmet, jag har citat som peppar och lite träningsgrejer.

Men av någon anledning så känner jag mig inte så TRÄNING FREAK utan jag har det mest omkring mig för att påminna mig om att MIN HÄLSA KAN BLI BÄTTRE men jag är inte den där som springer ut varenda dag, åh nej.

Just nu så tränar jag när jag har lust bara. Jag blir jätteglad jag bara är ute på en halvtimmes cykeltur eller om jag kör något tabata-pass eller ja...går ut och går överhuvudtaget! Men det är inte varje dag jag orkar det och jag försöker acceptera att "såhär fungerar jag". Är inte alltid på topp och det ska vara okej. Gör ditt bästa liksom.





MEDIALA
Jag skriver sällan om det här eftersom "jag är rädd vad andra tycker och tänker om mig". Jättedumt jag vet. Fast sanningen är väl att jag fortfarande är osäker på mig och mina upplevelser. Jag gick en reiki kurs förra året. Healing-relaterat. Var jättestolt över att jag gick den kursen; för den gav mig så mycket. Och jag har upplevt en del saker som jag oftast är tyst om .....jag försöker hantera det på egen hand liksom. Nej men sanning är ju den att många i min bekantskapskrets "höjer på ögongrynen" så fort jag pratar om mina upplevelser, så det är därför det känns lite läskigt att prata om det kanske. Ett exempel är ju "varför jag undviker sociala medier" ibland...och det är för att jag inte mår så bra ibland ...för på något sätt så påvärkas jag av t.ex facebook/instagram etc utan att jag kan beskriva varför. Fråga mig inte hur. Men ibland blir det så mycket att jag måste avskärma mig. Det finns mer som ingår i det här mediala, men vi får se om jag i framtiden vågar öppna upp mig mer om det.


 

JAPANSKA
Jag tränar japanska. På egen hand. Jag vet inte varför det känns konstigt att erkänna detta. Min fobiska personlighet är rädd för att bli påhoppad antar jag. I varenda grej jag gör egentligen. Jag är rädd för att folk ska säga att jag gör på fel sätt....varför nu det är så viktigt för mig???? Hur som helst. Jag äger en GENKI skrivbok och läsbok (som jag köpte då jag TÄNKTE börja en kurs i japanska, men det blev aldrig av). Så då har jag börjat själv istället.

Jag har gjort FLASH CARDS med hiragana och katakana som jag brukar ta fram ibland ... jag har appar i telefonen där jag övar.... jag ser ibland japanska tvprogram med japansk textning; då målet bara är att "hänga med i textflödet". Just nu så har TERRACE HOUSE på Netflix varit väldigt poppis här hemma! Jag läser japanska tidningar och manga ibland och blir lycklig när jag förstår nånting överhuvudtaget. Jag hittade nyligen en app med barnböcker på japanska som jag brukar läsa någon gång ibland när jag har lust till det ;) det är väldigt skoj!


TV-SPEL
Just nu spelar jag SAINT SEIYA SOLDIERS SOUL. Jag kör på story och det är AWWW SÅ ROLIGT

* jag var tvungen att inkludera en trailer, sorry not sorry!!!! *

MUSIK
Ibland vill jag starta band. Ibland vill jag skriva låtar. Ibland vill jag sjunga. Spela instrument trots att jag bara är en amatör på keyboard. Min lillebror gör musik och han gör det jäkligt bra! Så han har inspirerat mig väldigt mycket.

Det finns så mycket man vill testa på; MEN man vet inte om man orkar eller om det bara är  "en tillfällighet". 

Jag är en person som ständigt "hoppar in i nya hobbys". Jag har flera intressen än dessa jag nämnde nu.......jag försöker nog fortarande att  "lära känna mig själv bättre" ...prova på nya grejer. Läskigt ibland, men kan även vara rogivande. 

Hur har ni det? Har ni många hobbys som ni brukar byta emellan? Något som tar upp mest fokus just nu?
#1 - - Vargnatts bokhylla:

För mig är det helt klart läsningen, bloggen och djur som är största delarna av mina intressen. De är som konstanta :)

Svar: Ja, det märks ;) <3
Natsumisan

#2 - - Anonym:

Kan jag som 69-åring ha hobbies? För en pensionär är väl livet något som passerar vid sidan av? Jag skådar fåglar. Jag träffar nya vänner. Jag skriver på bloggen. Det är på bloggen jag byter mellan olika riktningar. Jag skriver om naturupplevelser. Jag skriver om konstupplevelser. Jag har samtal med min bloggkompanjon Arletta vilka vi publicerar som dialoger och det handlar om allt mellan himmel och jord som berör oss båda. Vi byter teman så mycket så en av våra läsare skrev och menade att han inte förstod vad den bloggen egentligen handlade om (fast han ville inte lägga ut det som kommentar). Du har rätt att det är så mycket man vill testa, och kanske blir det svårt att fullfölja. Som pensionär har jag blivit mer sån än tidigare. Att jag vill smaka och pröva på olika saker utan att nödvändigtvis ha ett mål i sikte. Tycker inte det är nåt fel, men det kanske blir rörigt för andra. Men vi (Arletta och jag) har några planer som vi hoppas kunna fullfölja ordentligt också.
Ellington

#3 - - Arletta Ellington:

Sorry, jag fick lite bråttom och glömde att identifiera mig.
Ellington

Svar: Jag håller med ~ och jag önskar er lycka till med era planer ;)
Natsumisan