HAUL-TAAAJM! (böcker+vykort)

Det fick bli en jäkligt sen haul - i och med mitt mående.
Men inlägget kom upp till slut! WOoh! Nån månad senare! :)
Skitsamma! Let´s see what I got! ~



ART DOLL 100 Postcards
Första gången jag var i kontakt med den här boxen, så befann jag mig i London inne på Forbidden Planet. Jag fick aldrig någon chans att se vilka bilder som motiven föreställde (eftersom det var inplastat), men jag hade liksom låst in tanken att DEN HÄR SKA JAG HA KOLL PÅ *itz u and me, bro! stirrblick!*. Så den här har hängt på min önskelisa ett tag. Och eftersom jag inte kunde släppa tanken om den, så höll jag tummarna och tröck hem den. Så när jag bläddrade igenom alla vykort....blev helt anfådd (haha) för det var så fina prints!

Visa vad du kan
Det var inte alls länge sen som jag läste Stjäl som en konstnär (som jag älskade!). Tyvärr äger jag den inte (men jag vill), fast jag valde att prioritera den andra boken; Visa vad du kan. För att fortsätta spana på ämnet. Jag läser den här boken just nu och den är lika bra som första boken (...säger jag som kommit halvvägs igenom bara).

The Nakano Thrift Shop
Den här vet jag ingening om faktiskt!

Monkeys with typewriters
Denna bok fann jag på English bookshop när jag var där senast; men jag hade aldrig hört talas om denna heller. Så jag skrev upp den och läste vidare om den och bestämde att what a hell.....kör hårt! Jag har t.ex en titel här hemma som heter How to be a writer och jag tänkte att det skulle vara trevligt att läsa vidare om skrivande av något slag ~

The fangirl´s guide to the galaxy
Sen har jag kommit i något slags "GEEK MODE" (...inte alls någon överaskning!) .
Jag har kommit fram till att jag SKA läsa mer litteratur om FANGIRLS stuffs. Relaterat. "Isch".
Jag har läst mycket om OTAKU-relaterade saker, så jag tänkte att jag kan fortsätta åt det hållet ~
Jag har ju DEN HÄR BOKEN också - så jag tänkte jämföra lite med denna bok ;) Om jag skulle våga skriva en recension och jämföra dessa återstår att se (jag skriver sällan recensioner nu för tiden - och det är mest på grund av min fobiska personlighet), men är det av intresse att läsa om - så kan jag giventvis försöka ~ just let me know

Djurens Evolution
Har skrivet om den HÄR tidigare. Det var en väninna till mig som lånade ut boken och ville att jag skulle läsa den. Så jag gav den en chans och tyckte den var så bra så jag ville äga den själv, haha. Så nu gör jag det :) *stolt*
Den var speciellt bra; i och med att den behandlade ett ämne som jag inte alls var insatt i och jag trodde att jag inte skulle bry mig eller tycka att den var bra (det är en bok som jag inte själv skulle valt kan man säga): men jag gav den en chans och jag tyckte att  den var skriven på ett bra sätt och jag blev väldigt förvånad över att jag föll för den faktiskt. Den känslan är bra! När något helt oväntat blir succé´!  Så den här tänker jag läsa om någon gång :)

40 Constant Reader
Det är samma här. Började med att jag lånade boken. Och nu har jag den själv! IHIHIH
Jag har skrivit om den HÄR tidigare.

Media Convergence in Japan
Det här är "min man"! (säger vi, haha!) : Patrick W Gailbraith.
Jag har tidigare bloggat om hans böcker HÄR och HÄR
Jag är desperat och vill läsa allt som han producerat egentligen, men vissa böcker är alldeles på tok för dyra (uhuhuuh), men jag satsar på det som jag får tag på helt enkelt. Han skriver väldigt mycket om japansk kultur och kring nördämnen (vilket jag gillar obviously).

The manga artist´s colouring book: Girls!
Jag har en tendens att googla fram en massa målarboks-titlar som inte finns i Sverige. Så man måste liksom gräva i internets djupa skog och ruska fram alla härliga jävlar. Om det är för att jag tycker om att skryta om att "jag har saker inga andra har???" lite kanske! hahaha! men jag tänkte att jag ger den en chans :) han som skapat boken verkar ju riktigt begåvad! (Och nu när jag har den och har bläddrat i den så var den faktiskt värt det!)


Jag hoppas ni tyckte om att läsa mitt inlägg.

Har ni gjort några fynd senaste tiden? 
Fanns det någonting i min bokhög som verkade intressant för er? *nyfiken*

Ta hand om er och på återseende!