Böcker som jag har läst år 2016


Sådärja! Då har man fixat och trixat med en lista!


Jag ville så gärna tagga böcker lite överallt, men det fick bli hänvisning till adibris/myanimelist. Resten får ni googla eller fråga om ....jag tänkte bara att huvudsaken ni kan kolla upp ifall det är någon speciell bok ni vill kolla in :)

Hur som helst! Välkomna allesammans till min "LÄSTA BÖCKER" - årsresumé för 2016.
Har det varit ett bra läsår, 2016? Ja det skulle jag nog påstå faktiskt! Ibland har jag haft flyt!  
Speciellt nu när jag har haft bättre koll på hur mycket jag läser varje månad.



JAG HAR FÖRBERETT EN KOPP TILL DIG, kära vän,  VARSÅGOD! :)

 
SMAKAR DET BRA? MJÖLK? SOCKER? SITTER DU BEKVÄMT? VILL DU HA EN FILT?

Nåväl.......

SKA VI GLO PÅ BÖCKER????

*and you all will scream YEEEES!*



____________________________________________________



JANUARI

2/1: Djurfarmen (George Orwell) - BIBLIOTEKSLÅN (fast idag äger jag 2 kopior av samma bok!)
5/1: Svart kvinna (Fanna Ndow Norrby) - BIBLIOTEKSLÅN
10/1: Det kunde varit jag (Sara Olausson, Felicia iosif) - BIBLIOTEKSLÅN
10/1: Självkänsla nu (Mia Törnblom) - STORYTEL
13/1: Av oss blev det aldrig några riktiga damer - BIBLIOTEKSLÅN
15/1: Boken om jag (Althoff, Nyberg) - BIBLIOTEKSLÅN
15/1: Vem är du? (Stalfelt) -  BIBLIOTEKSLÅN
16/1: Hackers (Aase Berg)-  BIBLIOTEKSLÅN
17/1: Saga volume 5 - Häftad/Magazine - BIBLIOTEKSLÅN
17/1: Börja skriva (Nasiell, Ström) - BIBLIOTEKSLÅN
19/1: Du äger (Mia Törnblom) - STORYTEL
20/1: Mio min mio (Lindgren)-  RE-READ...STORYTEL
22/1: Gummi-Tarzan - STORYTEL
24/1: Uppkopplad: en guide till sociala mediers möjligheter - BIBLIOTEKSLÅN

FEBRUARI
 
5/2: Det är jag som är Mickan! (Malin Nilsson, Vanessa Lopez) - BIBLIOTEKSLÅN
7/2: En snippa om dagen ( Anna Åhlund) - BIBLIOTEKSLÅN
15/2: Kreativitetskoden - BIBLIOTEKSLÅN

MARS
 
1/3: Gör om mig (Hebert/Ollmark) - KÖPT PÅ BOKREA
8/3: Äta djur (Foer) - KÖPT PÅ AKADEMIBOKHANDELN
18/3: Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig (Malmsten) - BIBLIOTEKSLÅN
24/3: Deadpool Draculas Gauntlet - MIN SAMBO ÄGER DENNA
26/3: Det här hjärtat (Malmsten ljudbok) - STORYTEL
27/3: Tomas Tranströmer dikter (ljudbok) - STORYTEL

APRIL
 
1/4: Att välja glädje (Kay Polack) - STORYTEL
3/4: De från norr kommande leoparderna (Malmsten) - BIBLIOTEKSLÅN
12/4: Gnister (Skugge) - STORYTEL
18/4: Askfödd (Sabaa Tahir) - BIBLIOTEKSLÅN & STORYTEL (kombinerade båda!)
18/4: Homecomingqueen (Jörgensdotter) - BIBLIOTEKSLÅN
18/4: Och grannsämjan är en långsam bödel (Bob Hansson) - BIBLIOTEKSLÅN
20/4: Att växa genom möten (Polack) - STORYTEL
24/4: Sluta kämpa börja leva (Ehdin) - STORYTEL

MAJ
 
14/5: Änglarnas hemligheter: änglars natur, språk och hur du öppnar dig för dem KÖPT PÅ BOKHANDEL
19/5: Konsten att se in i framtiden (Bill Anderton) - BIBLIOTEKSLÅN
22/5: Hjälten (Rhonda Byrne) - BIBLIOTEKSLÅN
22/5: Ceremonin (Kiera Cass) - STORYTEL
18/5: The name of the blade: The night itself (Zoe Marriot) - LÅNAD BOK AV KOMPIS

JUNI
 
4/6:  Superlicious! : balans och toppform inifrån och ut  (Fahrman) - BIBLIOTEKSLÅN
13/6: Lyckan i det lilla (Kirchsteiger) - BIBLIOTEKSLÅN
19/6: Rör mig inte (Tereah Mafi) - KÖPT PÅ BOKHANDELN
20/6: Reiki: att hela genom beröring - BIBLIOTEKSLÅN
23/6: Lär dig leva (Billmark x 2) - BIBLIOTEKSLÅN
24/6: Zenith part 1 (Sasha Alsberg, Lindsay Cummings) - KÖPT VIA AMAZON KINDLE
25/6: Ody-c (comic) vol 1 - KÖPT PÅ COMICS HEAVEN
28/6: Winx Club: Magic Collection - KÖPT PÅ CDON

JULI
 
2/7: Retro Stockholm (Fredrik Kullberg) - BIBLIOTEKSLÅN
4/7: Bli en bättre löpare (Ewerlöf/Gysing) - BIBLIOTEKSLÅN
7/7: Vargland del 1 - STORYTEL
7/7: Alla borde vara feminister - STORYTEL
7/7: Stockholmsjävlar - STORYTEL
17/7: Mindfulness Eating (Elin Borg) - KÖPT PÅ AKADEMIBOKHANDELN
22/7: Mannen från Tellus (Bengt Axelsson) - SPONTANT LOPPISINKÖP 1 KRONA
26/7: Tänk låsningar och lösningar (Kjell Enhager) - BIBLIOTEKSLÅN
31/7: Otaku spaces (Galbraith) - KÖPT VIA ADLIBRIS
31/7: Hyrule Historia - KÖPT VIA ADLIBRIS

AUGUSTI
 
3/8: Starfire vol 1 - BESTÄLLD FRÅN BOOKDEPOSITORY
4/8: Complex age vol 1 (Yui Sakuma) - KÖPT FRÅN SF-BOKHANDELN
8/8: Löparglädje (Rune Larsson) - KÖPT FRÅN AKADEMIBOKHANDELN
29/8: Legend (Richard Matheson) - KÖPT I GÖTEBORG (BOB OUTLET????)

SEPTEMBER

5/9: Norma sofi oksanen ljudbok - STORYTEL
13/9: Lilla boken om mindfulness - LÅNADE BOKEN AV MAMMA
14/9: Historien om sätra förr och nu  - BIBLIOTEKSLÅN
14/9: Japan (Alexander Walther) - BIBLIOTEKSLÅN
15/9: Kina (Sonja Kauranen) - BIBLIOTEKSLÅN
16/9: Gånglåt (Elin Olofsson) - VANN BOK PÅ BIBLIOTEKSEVENT
19/9: Japanese schoolgirl confidential (Ashcraft) - KÖPT VIA ADLIBRIS
21/9: Scott Pilgrim vol 1 - MIN SAMBO KÖPTE DEN OCH JAG RÅKADE LÄSA DEN MED!
23/9: Jag: kraften i egentid (cdbok) - STORYTEL

OKTOBER

14/10: Första läseboken - BIBLIOTEKSLÅN
16/10: Löpning - SKITBILLIG BOK JAG KÖPTE PÅ ICA MAXI KANSKE???
31/10: Genshiken second season vol 7 - ADLIBRIS IS MY BAEEE

NOVEMBER

1/11: Spice & Wolf vol 1 - LOPPISFYND BOA I HUDIK
2/11: Den blå pelargonen (Christie novell) - GÅVA FRÅN FIN VÄN
3/11: Spice & Wolf vol 2 - LOPPISFYND BOA I HUDIK
6/11: Andra läseboken - BIBLIOTEKSLÅN
18/11: Interviews with monster girls vol 1 (Petos) - FORBIDDEN PLANET (LONDON)
19/11: Från depp till pepp (Boye ljudbok) - STORYTEL
19/11: Complex Age vol 2 - FORBIDDEN PLANET (LONDON)
20/11: The gods lie (Kaori Ozaki) - FORBIDDEN PLANET (LONDON)
23/11: Spice & wolf vol 3 - LOPPISFYND BOA I HUDIK
24/11: Nekyia (Li österberg) - GÅVA FRÅN SKAPAREN
24/11: Galko-chan vol 1 - FORBIDDEN PLANET (LONDON)
24/11: Hana to usagi manga - LÄSTE VIA MANGA READER (APP)
26/11: Doubt manga - LÄSTE VIA MANGA READER (APP)

DECEMBER

2/12: Stjäl som en konstnär (Austin Kleon) - BIBLIOTEKSLÅN
5/12: Om detta talar man endast med kaniner (Anna Höglund) - BIBLIOTEKSLÅN
6/12: FAQ (Magnus Betner) - MIN SAMBO KÖPTE...OCH JAG PLÖJER .... (ALLTSÅ DET BARA HÄNDER)
14/12: Ta makten för att det funkar - BIBLIOTEKSLÅN
15/12: Tid för te: Fokus, sinnesro & Kreativitet (Dorotea Pettersson) - BIBLIOTEKSLÅN
19/12: Helande kristaller (Jennie Harding)  - KÖPT FRÅN AKADEMIBOKHANDELN
26/12: Om magiska stenar (Häfte, kristallrummet) - KÖPTE HÄFTE AV SNÄLL MÄNNISKA PÅ MÄSSA


________________________________________________

OCH NU ÄR ALLA HELT :
happy gif photo: happy baby tumblr_loyub74hz51qejfe4.gif

....Alltså man kan ju lätt säga att BIBLIOTEKET har haft ett FANTASTISKT ÅR med mig som besökare! :)
Inte nog med att STORYTEL också har en tendens att få utrymme i mitt vardagsliv dom dagar då jag inte alls kan fokusera. Däremot gråter mina bokhyllor över att jag ignorerar dom ....(jag med ibland). Men tänk såhär. Utan bibliotek så hade jag aldrig upptäckt nya grejer. Och det känns så skönt att bara låna hem en massa för att sen bara välja och vraka lite hur man vill!

Men om jag ska välja några titlar som "sticker ut mest" för mig ..(jag väljer 3 för aaa....det blir svårt annars!).
Så är det nog DJURFARMEN, TA MAKTEN FÖR ATT DET FUNKAR & STJÄL SOM EN KONSTNÄR som känns mest WAAH!  Det är böcker som jag känner att DE HÄR SKA FINNAS I BOKHYLLAN...eller aaa....REKOMMENDERAS!


Fann ni någonting av intresse i min lista? Lånar ni mycket från biblioteket, lyssnar via streaming eller köper ni mest hem böcker? Hur har erat läsår sett ut 2016? Skriv och diskutera i kommentarsfältet vettja! ~

_________________________________________________________


NEXT UP :
Min animé-resume 2016..... (under uppbyggnad) ...

Och för er som bara är nyfikna: Såhär kunde en årsresumé se ut 2015 här på bloggen; men då delade jag upp allting direkt i BÖCKER, ANIME och TV-SPEL och sen gjorde jag separata inlägg på t.ex "5 bästa böckerna", "5 sämsta böckerna" och så vidare. Men nu kommer jag att köra såhär: ett inlägg om böcker...(som jag precis gjort här nu)....ett om anime....ett om tvspel.... För det känns bäst så helt enkelt :)   

Och har ni frågor till mig, så kör hårt! Ibland är jag lite dryg på att svara ska medges, men jag kommer svara!
Jag lovar!
 Until next time! Kram på er! <3
#1 - - MissMagic:

Alltid så roligt att läsa denna typ av inlägg tycker jag. Du har ju haft ett toppenläsår! :D
Jag har själv blivit en riktigt biblioteksmänniska i år vilket är härligt. :) Bibliotek är verkligen BÄST! :D

Svar: Man tackar :D ja bibliotek äger <3
Natsumisan

#2 - - Zyllah:

Vad otroligt mycket böcker du hann läsa i januari var min första tanke. Jag tar mig igenom en ganska jämn mängd av 4-5 böcker i månaden. Jag kände inte igen nästan någon från din lista, förutom "Rör mig inte" och "Alla borde vara feminister". "Rör mig inte" var det år sen jag läste, men "Alla borde vara feminister" läste jag också förra året. <3

Svar: Det är roligt med listor, att se hur läsningen utvecklas :) För mig är det väldigt varierat, jag byter genre väldigt ofta och behöver variera för att hålla mig stadig på läs-fronten ^^ Vad tyckte du om "Rör mig inte"? Har du läst resterande böcker? :D
Natsumisan