Min skrivbok för inspiration


I min kalender (som jag skrev om för någon dag sedan) har jag mest SAKER SOM KOMMER SKE etc

Men i den här boken, "NOTEBOOK" ....så samlar jag allt möjligt som inspirerar på något sätt.
Allt som jag "snappar upp i vardagen" hamnar här...vare sig det är en händelse ur livet, citat, åsikter och så vidare.

Jag tänkte bjuda på en titt tänkte jag. Känns väldigt naket, men det kan jag ta ;)   

____________________________________________________

Kan nämnas: Jag läste nyligen en bok av Austin Kleon, Stjäl som en konstnär: 10 saker ingen berättat för dig om kreativitet. Den boken....(alltså jag vill äga den!). Den fick mig att öppna ögonen på något sätt, typ det där att ALLA PÅ NÅGOT SÄTT INFLUERAS AV VARANDRA OCH ATT DET INTE ÄR NÅGON IDÈ ATT JÄMFÖRA SIG MED ANDRA och så vidare. Den här boken gav mig verkligen hopp och gjorde mig ännu mer ivrig att hålla kreativiteten levande och försöka se det goda i mitt egna skapande (då jag själv är en person som är lättkränkt och allt sånt där). Att inte lita på sin förmåga. Han ska ha skrivit en till bok om kreativitet som jag också vill läsa någon gång, men han har inspirerat mig en del att fortsätta i alla fall! Jag inspireras även av Bodil Malmstens loggböcker och Linda Skugge´s 40: Constant Reader med mera! Aja, nog om detta!
________________________________________________________


LÅT OSS SE HUR MIN SKRIVBOK KAN SE UT, SHALL WE? ENJOY!
 



Här sitter jag i soffan på mitt favoritbibliotek. Här brukar jag slå mig ner med diverse skriv/rit saker och ägna tid åt det jag vill. Ibland har jag stunder då jag går igenom bokhyllor, skriver ner nya boktitlar som verkar intressanta och om det finns något jag kan ha användning av i framtiden.
Tillexempel om jag hittar något som hjälper mig att utveckla författardrömmen.



Jag har ju sagt att jag är beroende av tejp. Och stickers.
Sen blir det oftast roligare att använda mycket färg.



Jag kan skriva om nuet .
Jag kan skriva fakta som känns relevant för mig.
Jag kan skriva citat jag hört eller läst någonstans.
(Inte för att sno, utan för att bli inspirerad!)



Ännu mer positivitet (för det behöver jag nu)




Man kan alltid skriva egna listor eller mål och önskningar

 
Man kan analysera och ha åsikter om nya saker man just har upptäckt!
Jag kan ibland skriva om böcker/filmer jag läst om och hur dessa inspirerat mig ~

Ibland sparar jag tidningar för utklipp som kan användas i boken....som här tillexempel.
Eller så flödesskriver jag och låter alla tankar bara forsa ut i diktform eller annat.


Jaa....men det var allt jag hade att dela med mig av just nu.
Jag skrev precis ut den här skrivboken ni ser i bild och ska börja på en ny snart.

Tänkte ta den här KAFKA boken,  ASTRID får vänta en liten stund till ~

 
Jag hoppas annars att ni har haft en riktigt GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!
Har ni några mål, önskningar eller planer ni ser fram emot 2017?