Vill ni att jag ska vara ärlig? Alright then

g


Jag tyckte att den här filmen dög att se på endast en gång. Sen inte mer på ett bra tag.

Även fast jag har avisat den en del i början, så tycker jag att den innehöll en relativt medelmåttlig story, som passar bäst till unga vuxna.


Det är förstås inte direkt någon vuxenfilm. Man får inga speciella känslor för den här filmen, man blir inte tårögd eller så - även om romantiken verkar ha en stor betydelse. Jag tyckte att den kändes lite lagom-ungdoms-okej.

Nu har ju jag bara sett filmen och sagt lite om vad jag tycker, och jag vet ju inte alls om boken är mer annorlunda än det som jag har sett nu idag. En scen som var lite skrattretande var när de där vampyrerna och Bella skulle spela Baseball. Smått lustigt bara, hon har egen fantasi den där Stephanie Mayer.


Filmen får 4/5, för dels så är det  inte min typ av film - men den rekommenderas starkt till folk som är mycket yngre än vad jag själv är och som tycker om vampyrhistorier och sådana saker (övernaturligt/fantasy/magi). Det ganska höga betyget ger jag, för att det var en okej story, filmen var i ett noggrant skick och det som slår hårdast är romantiken i filmen. Den var romantisk-romantiskt, inte så att man ville lida med kärleken, vill säga.


Nu när jag har sett filmen och fått lite koll på hur den är, så kommer jag inte att läsa boken. Punkt slut.

Jag tycker att det finns bättre böcker som är värda att läsas än denna.

Sorry guys, men vampyrböcker är ingenting för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0