I'm a cyborg, but that's ok

gHuvudpersonerna i filmen spelas av Su-jeong Lim, Rain och Hie-jin Choi. Originaltiteln till filmen är Saibogujiman och den spelades in år 2006 i Sydkorea.

Filmen är 105 minuter lång och Regi:n gjordes av Chan-wook Park.


Im a cyborg but thats ok handlar om en ung kvinna som tror att hon är en robot. Efter en tragisk händelse så läggs hon in på psyket, där hon finner sin mening med att existera som en cyborg. På samma avdelning som den unga kvinnan, så finns en ung man som går runt med olika masker - han tror sig kunna stjäla folks själar och förmågor.

Båda individerna vandrar i sina egna världar, men en dag möts dem.

---------------------------------------------------------------------

- Jag tyckte att den här filmen var förtrollande, med sina färglada scener och den är starkt gjord. Park Chan-Wook verkar vara en unik regisör som vet hur man kan överaska på film - han vet hur man kan göra en film som känns blodbad, men som samtidigt agerar kärlekshistoria.


Av mig så får denna film betyget 5 av 5, för detta var synerligen en bra historia och jag ska nog definitivt se fler filmer av denna regisör om jag kan. I övrigt så tyckte jag att huvudpersonerna agerade bra, speciellt Su-jeong Lim - som var fantastisk i rollen som Cha Young-goon.


Su-jeong Lim har även synts till i filmen A tale of two sisters bland annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0