Minirecension: CECILIE (2007)

b

Igår så såg jag denna film på SVT1: Cecilie, ett danskt drama inspelad 2007.


Handling: Cecilie är en ung gift kvinna som är redo att komma tillbaka in i hennes lärarkarriär efter att ha haft en lång tjänstledighet. Allting verkar bra till en början, men sedan börjar hon få underliga mardrömmar och visioner som stör hennes jobb och hennes äktenskap. Hon är driven till att lära sig innebörden av hennes mardrömmar, med hjälp av en "think-outside-the-box psykiater. Cecilie försöker få ledtrådar angående ett mord som inträffat för några år sedan. "Historien upprepar sig"...


Egentligen så ska denna film vara en thriller, men jag tycker att den är mer som ett drama.
Filmen är ganska läskig, med tanke på hennes syner och hur hon framställs som en galen person.
Början och slutet av filmen hade samma stuk, att den slutar där den börjar.
Cecilie har dessa syner, efter att hon blev våldtagen för två år sedan. Det är synd om flickan.



Filmen i sig
var rätt så spännande, man måsta kolla ända till slutet för att veta hur det gick för huvudpersonen.



Tjejen som spelade
Cecilie, passades alldeles utmärkt till denna filmroll. Filmen får 4 av 5 Toasters!



Jag skulle kunna se den här filmen igen någon dag, om jag hade haft den på DVD :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0