Repliker ur BULLY (2001)


Personer i detta manus:
Marty och Lisa


Originalspråk:
Engelskt tal, och svensk text. (Det fick bli svensk text den här gången)


Replikerna kommer ifrån en scen då en sexakt ägt rum mellan Marty och Lisa, därefter så röker de en varsin joint nakna i sängen och pratar med varandra.


Marty: "Första gången jag rökte gräs...var i åttan. Jag visste att många av de andra gjorde det, men jag vågade aldrig.

Jag uppfostades strängt katolsk.

De sa att det västa man kunde göra var att få sin mamma att gråta.

Hon sa att om jag använde droger skulle det ta kål på henne.

Men Bobby retade mig alltid för det. Det var så jävla viktigt för honom.

Det var som att om han gjorde det, skulle jag också göra det.

Så en dag...stod vi vid busshållplatsen

och jag rökte lite tillsammans med Bobby.

Han sa att det var svagt, att jag knappt skulle känna av det.

Han måste ha blandat det med nåt.Hela jävla världen snurrade.

Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra. Det enda jag kunde göra var att springa.

Jag sprang iväg med Bobby bakom mig, kiknande av skratt.

Så jag gick hem och lade mig och drog täcket över huvudet. Jag begravde mig under en kudde.

Jag var så jävla rädd.

Bobby ryckte bort täcket. Vet du vad jag gjorde?


Lisa: - Nej


Marty:

- Vet du vad jag gjorde?


Lisa: Vad, älskling?


Marty: - Jag pissade för fan på mig (Marty skrattar ett drogat skratt, som förvandlas till gråt)


Lisa: - Jag älskar dig, Marty. 

Jag älskar dig så mycket.

Jag kan inte fatta hur mycket jag älskar dig.

Jag skulle göra vad som helst för dig


BULLY = A MASTERPIECE!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0