Minirecension: Ma Vie En Rose

h

Den här filmen såg jag igår. Jag har sett den förut också <3 Den är strålande.

Man blir liksom "stackars Ludovic" i hela filmen, för han känner att han är mer tjej än kille och hans familj vill bara att han ska agera vanlig grabb. Ludovic och hans familj blir utstirrade pga att Ludovic helst vill gå i tjejkläder och funderar över när han får mens och blir en riktig kvinna. Någonting sånt innehåller själva handlingen och språket är på franska.

Jag tycker om den här filmen för jag tycker om att se på när karaktärer kämpar för sin egen vilja på något sätt. Det är lite spännande. Sen blir man så arg på hela hans familj också som är så dumma mot honom och låter honom inte få utrycka sina känslor eller vad man ska kalla det. Han ser så ensam ut och verkar inte vara "en i gänget". Jag tycker i alla fall att Ludovis ska få klä sig i kvinnokläder om han vill, bara han är lycklig liksom.


Men allvarlig, se den här filmer :) Den är så...förtrollande<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0