Massakern på Virginia Tech i TV

Igår kvällst så såg jag på dokumentären Massakern på Virginia Tech på TV4.


Dokumentären baseras på händelsen i Blacksburg, Virginia i USA den 16 April 2007, då en gärningsman sköt ihjäl 32 personer varav 23 skadades. Efter skottlossningen tog han livet av sig. Gärningsmannens namn var den sydkoreanska studenten Seung-Hui Cho. Genom hela dokumentärfilmen, följer vi forskningen bakom denna händelse. Varför gjorde Seung-Hui Cho som han gjorde? Hade han en dålig barndom? Varför kunde han inte ta kontakt med andra människor?


Så ont att begå ett sådant dåd, men det går inte att inte tycka synd om honom.
Jag har sett på videorna på youtube, då han talar till ABC news, och man ser i hans sätt att tala och se in i kameran, att någonting inte stämmer. Man kan nästan se i hans utseende, att det inte är hans egna ord som flödar ur hans mun, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara detta.

Man vet ju inte vad det var för fel på honom, han kanske hörde röster? Jag har ingen aning.
Annars så var det en tragisk, men ändå en djup dokumentärfilm för denna kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0