Manga med cosplay som tema

 
Igårkvällst läste jag ut första boken i en manga-serie: Complex Age av Yui Sakuma.

Det här var ett av mina inköp när jag var i Göteborg förra månaden; jag kände på boken och den var så härlig att hålla i och sen så tyckte jag om det jag läste på baksidan; att den verkade väldigt cosplay-fokuserad, så det väckte stort intresse av att prova på något nytt.

Och det gick (såklart) alldeles för fort att läsa färdigt och jag vill verkligen fortsätta med denna. Bok 2 utkommer i September har jag för mig. Det var väldigt hög igenkänningsfaktor; alla tankar och känslor man kan ha när man cosplayar. Att man lätt jämför sig själv med andra och så vidare. Sen även kärleken till skapandet av kostymer och ja....kärlek till anime/manga/kultur i överlag.

Intressant med denna volym; är att skaparen inkluderade en annan del i boken ...som kom till innan Complex Age . Yui hade vunnit med ett bidrag i någon tävling (tror jag???)....men i alla fall....bidraget hon tog med i boken innefattade hur en karaktär ses som 30(-ish)-åring; med Gothic Lolita klädstilen..... bara det tyckte jag var så häftigt! Bilderna var ju helt underbara också.

Så ja....den här ska jag absolut fortsätta följa! :)

Awesome att man har med en massa cosplay/konvent-termer och källor från animes/serier/osv längre bak i boken, så man håller koll på vart allting kommer ifrån. Som man gjorde i Genshiken med, moahaha! < 3 
#1 - - MissMagic:

Tack för tipset! Ska försöka hitta denna! Låter helt klart som en manga för mig :)

Svar: Varsegod! Hoppas du kommer gilla den ;) Du får gärna berätta vad du tyckte sen om du hittar den nån gång ^^
Natsumisan