Att jag tog mig ut idag, överhuvudtaget! "Wow, you go girl! "

Jag besökte biblioteket idag ....(tror inte ni är så förvånade längre ~)

Jag tänkte dela med mig av lite anteckningar från "dagens utmaningar".
Jag gjorde det här ensam och det är stort ( i alla fall för mig). Let´s start!


1. Beställa fika

Mina tankar:

"Tänk om pengar inte räcker till"
"Jag är övervakad, vad jag än gör!"
"Jag tuggar högt, det känns pinsamt om någon stirrar"

Vad jag gjorde: Beställde fika. Tittade på folk. Lyssnade på ljudbok -tuggade-och såg att folk inte fokuserade på mig. Ingen hoppade på mig eller kom fram. Skönt.

2. Låna filmer

Mina tankar:

"Alla utlåningsmaskiner är ur funktion (!), då ska jag definitivt inte låna något idag!"
(Anledning: Mycket folk = långa köer = måste prata/ta kontakt = läskigt)

Men jag funderade en stund när jag fikade.

"Eftersom bibblan har öppet - så borde man ju kunna låna i receptionen (?). Jag är ju rädd för att prata med folk: så därför borde jag konfrontera den rädslan"

Jag lånar aldrig filmer på biblioteket (pga rädsla ifall filmen inte finns i fodralet och om jag blir anklagad för stöld). Förut så kostade det att låna filmer och man måsta krångla i kassan, men nu har de slutat med det och det är GRATIS numera: MEN min hjärna är fortfarande programerad i att det kostar...så jag kollar inte in filmerna så ofta.

Vad jag gjorde: Gick igenom filmhyllan (nervös). Fann två filmer som kändes bra. "Hur många kramar finns det i världen" & "Jonas Gardell: Tillfällig gäst i ditt liv"
Upptäckt: Gick fram och frågade om det gick bra att låna här. Det gick jättebra. Hon verkade snäll och hjälpsam. Gick ju hur bra som helst! (Tänkte jag just att jag DEFINITIVT INTE tänkte låna idag????? Vadå...är det bara jag som inte får låna???? trots att maskinen är ur funktion...det här är ju löjligt!!! det är ju ingen som säger till mig att jag inte får låna. Det är mina tankar)

När jag sedan stod utanför och väntade på bussen; så kände jag mig genast mycket säkrare med mig själv. Jag hade varit modig. Jag log och tittade på människor. Jag är medveten om att jag fortfarande tittar ner en del ibland, men försöker titta upp mer. Att lyssna på "Självkänsla nu"-ljudboken idag - gav mig en liten spark i rumpan.

3. Handla mat
Jag är en svårbestämd person och tar lång tid på mig för beslut. Vilket tar mycket tid och energi. Jag har även svårt för att testa nya saker ibland.

Tankar:

"Tänk om jag ångrar mina val"
"Är det jag köper onödigt och har jag ens råd"

Vad jag gjorde: Köpte 7 varor. En som jag är van vid sedan innan (det jag tyckte var viktigast) och resten var helt nya saker. Försökte se det som ett experiment för mitt eget bästa.
Känsla: Kände mig som en ny människa; både på ett positivt och negativt sätt.
Dåligt: Ångest över min "personlighet" (vet inte hur jag ska förklara detta på ett bra sätt....), att jag "bröt ett mönster" bara för att jag inte köpte hem exakt det som jag brukar (kroppen ba "ouh, va rädd jag blir!!!)
Bra: Upptäckte nya saker! Mer variation i vardagen!



Att jag tog mig ut idag, överhuvudtaget!
"Wow, you go girl! "


"Men det är ju söndag...och det snöar  ute...hinner jag verkligen till bibblan innan de stänger....jag sov ju så länge idag".
JÄVLA SKITTANKAR, DRA ÅT HELVETEEEEE

Btw en av filmerna jag lånade på bibblan har jag skjutit upp att sedan länge pga" att jag vill se på film med sällskap". Men nu såg jag den på egen hand - och det känns bra att få det gjort. Varför är det så viktigt att se film med andra? Var det verkligen nödvändigt att skjuta upp det så länge?