Karaktärer & skaparglädje


TJEEENAA!

Välkommen tillbaka till Natsumisan.blogg.se!

Fint att ha dig här! :) allt väl?


För någon vecka sedan så fick jag följa med min sambo till Sandviken Open Stage; där han framförde stand-up för första gången. Jag fick hänga med bakom kulisserna och peppa.
Jag är stolt över att han presterar och vågar. Jag själv stod senast på scenen i oktober 2016 och då framförde jag min poesi. Men att se honom stå där med glimten i ögat, så blev jag inspirerad; att jag vill fortsätta utvecklas : att  träna upp min scenvana och övervinna mina fobier. Min fobiska personlighet som jag brottas med varje dag.
Nu har jag tillexempel skrivit upp mig; att jag ska medverka på ett författarsamtal (har ingen koll på vem som kommer dit, men det ska bli spännande att se!) ....och grejen är den att man kommer även ha en workshop i poesi-framtädande. I tanken på det här så är jag jätteskraj och nervös, MEN jag vet samtidigt att jag vill det här och att det kan vara ett steg i rätt riktning. Att våga ta plats.



HUR-SOM-HELST

I natt hade jag en fin upplevelse. Som vanligt så fick jag FLOW så fort jag planerade att gå och lägga mig. Jag har länge grubblat över mitt skrivande: "att jag inte har karaktärer" (och jag insåg hur jag levde i en lögn, för jag gnäller att jag inte har något att jobba med ... (jag tror inte på min förmåga, att jag kan) ....och sen visar det sig att jag har en viss typ av ämnen jag återkommer till i textform och sen att jag (tydligen) hade en hel radda karaktärer sedan tidigare). Men ja..... sen  att jag är också oftast är osäker på vilken genre jag vill fokusera på och så vidare (varför nu det är så viktigt).

Där i natten så jag började rita random figurer: mestadels människor men även djur faktiskt : och jag började "fråga ut dessa" om deras namn, yrken, civilstånd, egenskaper etc. Låter lite konstigt kanske (eller så inte), men jag fick skriva ner det som kändes bäst ....och det kändes  inte som att det var JAG som hittade på, utan jag såg BILDEN och lät den tala till mig.... nånting sånt.
Men jag fick ju inga SVAR varje gång heller.....(har varit med om det här innan också: att jag har en karaktär som sagt alltmöjligt till mig, men vill fortfarande inte ge mig ett NAMN, haha).

Men ja.....också under tiden så började jag även kartlägga karaktärer som jag på något sätt haft kontakt med i mitt skapande. Jag har t.ex skrivit mycket ramsor/poesi med karaktärer inblandat och jag tänkte.... har dom nånting gemensamt eller är dom alla från olika världar?

I övrigt har jag ....nu för tiden... ritat väldigt mycket (jag som alltid varit osäker på min stil) ...så det har blivit många självporträtt och berättelser från min vardag.... och bilderna blir olika varje gång ~

Här nedan är ett exempel. Awww.....jag ser ut som en liten potatis!





Annars har man åkt lite bil. Hälsat på bekanta. Man har även funderat kring varför man själv inte har körkort. Men jag vågar seriöst inte sätta mig bakom en ratt. När jag åker med min sambo ibland...så märker jag hur jag börjar tänka: på hur bilisterna ska börja tuta ...(om det vore jag som körde) och jag bara skapar kaos av alltihop! Men ja....jag har funderat på att läsa lite hemma på egen hand själv kanske....om jag har lust.....men det har jag inte för tillfället för jag har en massa andra saker jag vill ta itu med istället. Men det vore roligt OM jag kunde åka någonstans på egen hand :) utan att ta bussen ~



Idag vaknar jag av att regnet smattrar mot fönsterrutan och det blåser (helt galet). Men jag gör ordning en kopp cappuchino med marchmallows ...också hitta jag en MERCI med smak av kaffekräm. Också fortsatte jag läsa senaste SKRIVA-tidningen. Också ordnade jag matlåtdor däremellan....nått skitlätt som pasta och köttfärs~




Aaa....här är jag och min lilla bäbis.

 
Vad händer hos er den här veckan? Vad har ni för er just nu? ~
Skriver ni i någon speciell genre? Hur fungerar det för er när ni "kommunicerar" med karaktärer eller bygger upp text? Hur ska det vara omkring dig - för att du ska vara som mest produktiv? Eller har ni andra intressen ni vill dela med er av? Skriv gärna i kommentarsfältet ~ på återseende!
#1 - - Vargnatts bokhylla:

Så sött självporträtt! Rita mig :D

Svar: Tack :D Får se om jag gör det nån gång <3 Just wait and see *blink blink*
Natsumisan

#2 - - Arletta Ellington:

Om körkort: Jag trodde inte heller att jag nånsin skulle klara att sitta bakom ratten och koordinera. Därför tog jag inte körkort förrän jag var 33. Nu älskar jag att köra. Gärna långt - det är så bra att meditera då. När jag kör i Stockholm och kör vilse, så tänker jag att alla vägar bär ju faktiskt dit som jag ska.

Svar: Ja, man får nog försöka att lita mer på sig själv och tänka att man lär sig med tiden ;) Att kunna ta sig fram på egen hand känns ju befriande.
Natsumisan