Poesi & Stickers

Jag har en tendens att ta en massa bilder på mobiltelefonen, fixa dessa med olika filter, men jag lägger aldrig ut bilderna direkt utan nu får det var så att dom kommer ut flera veckor senare. Så ni ska få en liten bildexplosion!



Jag hälsade på i Hälsingland för några veckor sedan och fick möta den här "arbetsplatsen av hantverk" som mor min pysslat med den senaste tiden. Väldigt fina saker och att bara fota den här bilden, så blir jag väldigt inspirerad. Jag själv är inge vidare på att sticka...eller jag har en halsduk som jag hållit på med i flera år och fortfarande har här hemma - men min mamma....hon gör flera olika projekt och fort går det ;) Jag känner fler som är väldigt engagerad i stickning - och det är så fashinerande och jag önskar att jag själv ibland kunde utvecklas i det med (trots att jag hoppar från alla möjliga hobbys nu för tiden).



Sen så har jag läst en bok, som en väninna lånat ut till mig. Det här är andra delen i The name of the blade. Och jag kan ju säga såhär; att första boken älskade jag. Hade inga problem med den. Men den här kändes väldigt Meeeh. För tänk er ett diagram....och början dalar NER hela tiden ...och när jag kommer halvvägs så går det UPP en liten stund för att sedan DALA NER IGEEEN *gaah*. Fast trots det så kommer jag att avsluta den här serien någon gång. För jag tycker om konceptet annars~



Sen så håller jag (fortfarande) på och dekorerar min almenacka.... för det blir personligt och snyggt på något sätt tycker jag. Sen kan man ju tänka såhär: risken finns ju att jag kommer cutta sönder almenackan sen för att återanvända bilderna ...om jag vill rama in nånting eller klistra nånstans....och då kommer en tanke (jag får) att: Menååå hur nödvändigt är det då att klippa/klistra/rita om jag ändå ska förstöra det seen? Men så har jag kommit fram till; att jag mår ju bra av att dekorera och allt det där...men det ska heller inte vara hela världen om jag nu i framtiden förstör det där fina. Den här delen fyller ju en funktion här och nu. Och mår jag bra av att dekorera såhär, ja , då är det väl bara att fortsätta, inte sant? Jag ska inte behöva tänka så mycket.



Sen när jag var hem till Hälsingland, så fann jag den här boken på loppis för 1 krona. Flora Poetica heter den och innehåller dikter med naturskildringar från svenska poeter ...samt på något uppslag kan man hitta fina blomster-bilder. Jag läste den högt för min katt faktiskt (haha). Och jag markerade ut de dikter som jag tyckte bäst om. Men även dikter som hade fina utryck som jag inspirerades av. Kom jag fram till någonting av den här läsningen? Ja! Jag märkte att jag hade markerat GILLA på många dikter av Bo Setterlind, Erik Axel Karlfeldt och Karin Boye! Så det är nog poeter jag ska kolla upp närmare ~



I min MÅ-BRA kalender så har jag nu i några månader skrivit upp att VÅGA SKAFFA FLER STICKERS OCH TEEJP - bara för att det är något jag konsumerar väldigt mycket just nu ~ för det får mig att må bra! Speciellt TEJP (som jag tjatat mycket om på bloggen, haha) - men seriöst....ATT DRA EN BIT WASHI TEEJP OCH BARA KLISTRAAA PÅ PAPPER....DET ÄR SÅ BEFRIANDEE ~ Får det mig att må bra????? JAAA då är det bara att skaffa mer.

 
Också kan vi avsluta inlägget med en "familje"-bild. Det är min sambo, vår lilla Zelda och jag förstås ~
#1 - - Vargnatts bokhylla:

Haha jag har också en oavslutad handduk som väntar på att bli färdigstickad :p

Svar: Det blir som "evighetsprojekt" att jaaah....nån gång! blir det väl klart xD
Natsumisan