9 fakta om min katt


Jag fann två bilder på min sötisbejb och jag tänkte: Letz do a enkät om min katt!


1. Hon heter Zelda (tack vare en viss fandom).

2. Hon är en Ragdoll/Norsk skogskatt

3. Hon brukar titta på barnprogram och jag brukar titta på katt när det händer för det är så fint. Alltid när jag trycker på något BARNKANALEN STYLE, så är hon fast. Molly Mus verkar väldigt trevligt! Och Molang!

4. När hon ligger ibland....så brukar hon vilja "stödja armen" på nånting, tillexempel en bok. Så det ser ut som om hon "hänger i baren". Bekvämt sirru!

5. Hon ser försiktig och lugn ut, men hon kan också vara envis, kaxa när hon vill :) som att vara på ställen där hon inte får vara (t.ex under diskbänk/bakom tv).

6. Hon trivs bäst i sällskap. Är alla ute när vi går med henne i koppel, då går det jättebra. Inte om jag går ut själv. Och när vi alla är i sovrummet, då är hon också där och är lugn. Hon följer efter var vi än är. MEN går älskling och lägger sig och jag är i vardagsrummet....då blir det bråkigt ibland xD speciellt om jag vill läsa haha <3

7. Zelda behandlar oss olika "lite i smyg". Om jag är ensam hemma så får jag oftast mycket kel och hon hälsar och är jättegosig. MEN hon gör det (oftast) inte framför min sambo. Och så tvärtom. När jag inte är hemma; då får älskling massa kattkärlek! Maaaw! men om jag tittar på blir hon obekväm hahaha <3

8. Vi har en hel drös med leksaker, men det som alltid funkar bäst är lurviga små möss! Och bästa leken är när man springer runt i lägenheten, låter lite med leksaken och hon liksom springer fram och man kastar iväg den i full fart. Också kör man några gånger tills hon tröttnar :D

9. Zelda klickar i tänderna när hon kollar fåglar genom fönstret. Jag läste någonstans att dom gör så när dom ser fåglar...och att hon kanske fantiserar om att hon "bitar fåglar i nacken"...vad vet jag!


Hur som helst så är Zelda den underbaraste katten jag vet. Jag har en fylla-i bok som heter "Min katt och jag" som jag pysslar med ibland.  Så det blir roligt sen att läsa i den när den väl är ifylld och klar! :)  
 
 
 
#1 - - Vargnatts bokhylla:

Vilken kul idé :) Kanske lånar den och gör samma med Nitro :)

Svar: Tack :D Det får du jättegärna göra ^^ Blir spännande att se vad du skriver i så fall :) <3
Natsumisan

#2 - - Helen/Midnattsord:

Åh! Får jag låna denna med? Har två katter och en liten hund som det hade varit roligt att göra en enkät om.

Svar: Hejsan! Klart du får det, ska bli spännande att läsa! :)
Natsumisan

#3 - - Pauline:

Katter är underbara!

Svar: Jag håller med ;)
Natsumisan