Camp NaNoWriMo (April 2020)


Jag har nu anmält ett av mina skrivprojekt till Camp Nanowrimo.
Jag har aldrig varit med tidigare, så vi får la se hur det här går.

Jag satte som mål att skriva 25.000 ord under April månad och jag har ingen aning om det blir för mycket eller för lite för att vara första gången. Men samtidigt så är det ingen “big deal” nu heller, om det är första gången och man får själv välja vad man vill skriva på och hur stort mål man vill ha. Jag är mest nyfiken på att se hur det hela fungerar.

Har du en sida på nanowrimo.org, så lägg gärna till mig som vän om du vill.
Där heter jag NatsumisaN.

Jag kommer under Camp Nanowrimo att skriva vidare på mitt projekt
som jag kallar "Asimov project" för jag har ingen riktig titel ännu.
Men jag har tidigare skrivit ett utkast som jag kallar för "Skissen 1"
och under April så tänkte jag skriva vidare fast på "Skissen 2": jag ska alltså lägga till mer text i och med att jag behöver fylla på till berättelsen och skriva lite mer detaljer och ja, sådana saker.
Sen så vill jag gärna ha kvar min första “skiss”, så jag kan se hela utvecklingen med tiden och vill jag börja om igen så har jag den alltid där.

Min sambo brukar säga "när ska du skriva på den riktiga romanen?"
(antagligen eftersom jag säger att jag skriver "skiss" hela tiden).
Men jag håller ju på ;)
Det är det här sättet som har fungerat för mig hittils.
Jag har som sagt aldrig kommit såhär långt i romanskrivande någonsin.

Jag hade tänkt att efter skissen 2 så ska jag börja "kill your darlings"
och sen får vi se vart det leder. Kanske se om nån vill läsa och kommentera. Det visar sig.
Nu har jag ju låtit min text vila sedan november-december 2019, så nu känner jag att jag under April vill försöka skriva till mer där det fattas och se vart jag vill att min story ska ta vägen.

Kommer du delta i Camp NaNoWriMo? Eller skriver du på något aktuellt projekt just nu? Ni som tidigare har varit med på Camp NaNoWriMo och sånt får gärna dela med sig av upplevelser eller tips på hur man enklast tar sig igenom det och sånt där. Jag har i övrigt skrivit en målsättning till mig själv där jag även skrivit vad som kan vara mina hinder, vilka mina möjligheter är, om jag har en plan b om det inte skulle fungera som jag vill och så vidare. Jag vill se mitt projekt växa.