Tv-spel jag körde 2016

Jag har tidigare skrivit om tv-spel jag kört tidigare, Tv-spel jag körde 2015

2016 var inte mitt spelår. Jag har inte känt lika WAAH. Kan ju inte tvinga mig spela ;)
Men jag känner ändå att tv-spel är en del av mig och som jag vill fortsätta utforska.
Jag är inget 24/7 spelnörd som min sambo (haha), men jag är en "kör för stunden"-person
som byter av inom en massa olika intressen istället. 

Hur som helst! Det här körde jag 2016! Enjoy! 

________________________________________________ 

Persona 4 Arena Ultimax (PS3 Story Mode)



Jag hade tidigare spelat Persona 4 Arena och minns att jag tyckte den var bra. Beror nog mest på LABRYS. Så när jag hörde att Ultimax kom så var jag ju såklart pumpad. Men sen nu när jag väl körde igenom denna, så känns det som om att jag faktiskt är nöjd med Persona 4 Arena. Jag njöt nog mer av den än av Ultimax. Det var nog inte så mycket nytt egentligen. Men ja, så kan det va. Men den här typen av dialog och fighting gillar jag fortfarande ;)

Blazeblue chronophantasma
story mode ps4



Den här tog jag mig också igenom. Och jag blev mest tokig på all fanservice. Antagligen har jag spelat så pass många Blazeblue-titlar att det börjar bli "för mycket". Jag börjar bli mätt. Jag vet inte. Vissa karaktärer gillar jag mycket, andra inte alls så mycket. Kan ju bli så när man kör story mode, haha.

Until Dawn
(Ps4)



Det här spelet! Det var väldigt spontant att jag överhuvudtaget vågade mig på utmaningen! En dag sa min pojkvän att JAG VILL SE DIG SPELA DET HÄR, FÖR DET ÄR INGET NATSUMI-SPEL och jag bara OKEJ? JAG PROVAR. Nu för tiden brukar jag vara väldigt osäker när det gäller till skräck-titlar; när jag var yngre kolla jag mycket på skräck men på senare tid så har jag varit väldigt känslig av någon anledning. Men nu skulle jag alltså utsätta mig i spelformat. Okay then. MEN jag tyckte det var riktigt kul! Trots att jag hade hjärtat i halsgropen flera gånger så tog jag mig igenom det. Så är det något spel jag är riktigt stolt över att jag tog mig igenom 2016, så är det Until Dawn. Visst, nu är det ju som att "titta på film" och "göra lite val" i spelfunktionen, men skitsamma! Jag gillade denna!


Har ni andra spelat nånting 2016? Eller finns det något som ni ser fram emot 2017?